Dordrecht, juli 2020.

Beste wandelaar/wandelaarster,

U heeft zich aangemeld voor de verzorging tijdens de 104e Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen te Nijmegen via de Stichting Wandelsport Dordrecht en Omstreken “SWD”. Het is alweer het zestiende jaar, dat de SWD de organisatie van de verzorgingsposten voor haar rekening neemt.

Om één en ander goed te laten verlopen, geven wij elk jaar een overzicht van de locaties van de verzorgingsposten en een aantal andere zaken.

De verzorgingsposten worden aangekondigd door gele borden met het logo van de Stichting in rood en de tekst “Rustpost 100 meter” en “Rustpost 50 meter”. Deze borden worden aan de linkerkant en rechterkant van de weg opgehangen. Verder staan er bij elke verzorgingspost twee grote “beach flags” met opschrift STICHTING WANDELSPORT DORDRECHT.  Deze zijn al van verre zichtbaar en zorgen ervoor dat onze verzorgingsposten nog beter herkenbaar zijn.

De mensen, die op de verzorgingsposten werkzaam zijn, zijn te herkennen aan een rode polo en/of rood fleece jack met het logo van de Stichting.

DE EERSTE DAG

EERSTE VERZORGINGSPOST, 30/40/50KM

Is te vinden in Slijk-Ewijk, Oosterhoutsestraat. Na bord “einde Oosterhout” vindt u na 1 km aan de rechterkant bij huisnummer 5 de verzorgingspost. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

U  moet zich bij deze post melden, want er ligt een enveloppe voor u klaar met als inhoud een blauw polsbandje van de SWD. Dit blauwe polsbandje moet u zichtbaar dragen, zodat de medewerkers van de SWD kunnen zien, dat u van onze verzorging gebruik maakt. Verder zit er in de enveloppe een kaartje met munten. Met deze (afbreekbare) munten kunt u uw consumpties afrekenen. Als de munten op zijn, dan kunt u op alle verzorgingsposten een nieuw kaartje met munten kopen. Zo’n kaart kost €.7,50.

TWEEDE VERZORGINGSPOST , 30/40/50KM

De tweede verzorgingspost is te vinden in Elst. Bij binnenkomst in Elst gaat de Valburgseweg over in de Lange Dreef. Bij de rotonde rechtdoor en na ca. 100 meter vindt u onze verzorgingspost aan de rechterkant van de weg, ongeveer ter hoogte van de bushalte. Toilet en E.H.B.O aanwezig.

DERDE VERZORGINGSPOST, 40/50KM

De derde verzorgingspost Is te vinden op de Sillestraat richting Nijmegen. Daar waar de Sillestraat een bocht maakt naar links en parallel loopt met de rijksweg A325 naar Nijmegen, staat onze verzorgingspost. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

DE TWEEDE DAG

EERSTE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Is te vinden in het bos bij Alverna ter hoogte van het straatnaambord “Stadsdijk”. U heeft hier ongeveer 10 km afgelegd. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

TWEEDE VERZORGINGSPOST 50KM

Is te vinden in de gemeente Balgoy. De verzorgingspost is op het terrein van de fam. Jans, Torenstraat 4, 6613 AB Balgoy. Let er wel op, dat deze verzorgingspost om 9.00 uur wordt opgeheven, want onze mensen moeten dan door naar de volgende verzorgingspost te Beuningen. Dus 9.00 uur is in dit geval daadwerkelijk 9.00 uur. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

DERDE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Vindt u in de Gemeente Wychen op de Kasteellaan. De verzorgingspost staat op het grasveld aan de rechterkant na de samenkomst met de 30 km. U moet hier goed opletten want het is hier vol met andere verzorgingsposten. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

VIERDE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Bevindt zich in de gemeente Beuningen. Deze verzorgingspost is te vinden in de groenstrook hoek Papenhaag – Hogewaldstraat. Let u hier goed op de borden en de vlaggen.  Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

DE DERDE DAG

EERSTE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Is te vinden in Malden, gemeente Heumen op de Verl. Boterdijk. U moet de Zwerfkei helemaal uitlopen en u komt uit op een fietspad, de Verl. Boterdijk. Na ongeveer 100 meter is er links een kinderspeelplaats en daartegenover op een groenstrook vindt u de verzorgingspost. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

TWEEDE VERZORGINGSPOST 40/50KM

Bevindt zich net na het passeren van Milsbeek op de Zwarteweg op een hoek bij de Diepen. Dit is een zijweg ná het passeren van het voetbalveld van de v.v. Milsbeek. De post bevindt zich aan de linkerkant van de weg. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

DERDE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Is op de Zevenheuvelenweg na de ingang van de Canadese Begraafplaats, aan de linkerkant van de weg. Komend vanuit Groesbeek is dat ongeveer 1,5 km lopen. Toilet en  E.H.B.O. aanwezig.

DE VIERDE DAG

EERSTE VERZORGINGSPOST 30/40/50KM

Is te vinden op de St. Walrickweg. Ter hoogte van paddenstoel 22.041 aan de rechterkant van de weg is een verzorgingspost ingericht. Langs de rechterkant van de St. Walrickweg loopt een fietspad. Wij raden u aan dit fietspad te volgen en dan kunt u de verzorgingspost niet missen. Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

TWEEDE VERZORGINGSPOST 30/40KM

Is te vinden in de gemeente Heumen, op de splitsing van de 30 en 40 km.

30 km, aan het einde van de Maasbandijk links af, rechtsaf Dorpsstraat, vóór het viaduct is rechts de verzorgingspost.

40km, aan het einde van de Maasbandijk (vóór de oprit naar de brug), links af tegelpad en stenen trap naar beneden naar de verzorgingspost

Toilet en E.H.B.O. aanwezig.

DERDE VERZORGINGSPOST 40/50KM

Is voor veel mensen lastig te vinden. In de gemeente Beers  in café De Spijker, Grotestraat 28 aan de rechterkant van de weg. U loopt langs de kerk, het eerste café aan de rechterkant loopt u voorbij, evenals een plein. De weg maakt daarna een flauwe bocht naar links en juist daar – nogmaals aan de rechterkant – bevindt zich café De Spijker. U zult uw consumpties contant moeten afrekenen. Houdt u er rekening mee dat de E.H.B.O. post precies om 12.00 uur wordt opgeheven.

VIERDE VERZORGINGSPOST 40/50KM

Is te vinden in de gemeente Mook, bij de Kanaalweg/hoek Kerkstraat.  Toilet en E.H.B.O aanwezig.

Tot slot is er nog een EHBO post bij Mc. Donalds vlak voor de Scheidingsweg. De wandelverenigingen verzamelen zich hier voor de gezamenlijke intocht en er is hier een EHBO’er aanwezig voor de allerlaatste blaarbehandeling e.d.

TOILETTEN

Wij hebben dit jaar op elke verzorgingspost een toilet-unit geplaatst uitsluitend te gebruiken door degenen die zich hebben aangemeld voor de verzorging en E.H.B.O. van de SWD, herkenbaar aan een blauw polsbandje.

SAMENVATTING

• De 30 km, 40 km en 50 km lopers moeten zich melden op de eerste dag bij de eerste verzorgingspost in Slijk-Ewijk. Zij ontvangen een enveloppe met een blauw polsbandje en een kaartje met munten, waarmee consumpties kunnen worden betaald.

Op iedere verzorgingspost kunt u steeds munten bijkopen. Zo’n kaartje met munten bestaat uit 6 hele en 8 halve munten, zo’n kaartje kost €.7,50.

• Voor blaarbehandeling e.d. in de avonduren moet u zich melden op de volgende adressen;
  • Wijkcentrum “De Hatert”, Couwenburgstraat 22 te Nijmegen. U kunt hier terecht van 19.00 uur tot 20.30 uur.
  • Vierdaagse camping Vossendijk. Melden op veld 6. U loopt helemaal door naar achteren en daar vindt u dan een tent, waar de voetverzorging plaatsvindt. U kunt hier terecht van 19.30 tot 20.30 uur.

• U bent in het bezit van blauw polsbandje als herkenningsteken. Dit blauwe polsbandje moet u goed zichtbaar dragen en zo weten onze mensen dat u van onze verzorging gebruik maakt. Bedenk dat u zelf bij de EHBO moet aangeven, dat u verzorging nodig heeft en dat u soms zult moeten wachten voor u aan de beurt bent.

• De leden van de verzorgingsteams zijn herkenbaar aan een rode polo met het logo van de Stichting Wandelsport Dordrecht.

Er staat weer veel op papier. Het zijn uiteindelijk allemaal simpele regeltjes. Bedenk dat u met vakantie bent en dat wij samen volop van de vakantie willen genieten.

Wij wensen u een succesvolle en vooral plezierige 104e Vierdaagse toe.

Het bestuur van de

Stichting Wandelsport Dordrecht en Omstreken