Na vele jaren dat wsv WIK met succes de avondvierdaagse in Dordrecht heeft georganiseerd hebben zij medio februari aangegeven de avondvierdaagse niet meer te kunnen organiseren. De oorzaak is gebrek aan vrijwilligers, en daarnaast de stijgende leeftijd van de vrijwilligers die er nog zijn.

Uiteraard betreurden wij als stichting dat daarmee een einde leek te komen aan de avondvierdaagse. Als stichting hebben we ons dan ook oriënterend bereid verklaard om de avondvierdaagse voort te zetten, maar daarnaast was ook de stichting Nobel ( van Nobels bakkerijen) zeer geïnteresseerd en gemotiveerd om de vierdaagse te organiseren, en uiteindelijk is besloten dat zij dit evenement vorm gaan geven.  Omdat de juridische entiteit nog niet geregeld was, en ook op korte termijn niet geregeld kon worden heeft de stichting zich gelieerd aan dit evenement en haar juridische entiteit ingezet om alles mogelijk te maken.

Dit heeft echter voor dit jaar niet mogen baten,  de periode dat WIK heeft aangegeven geen vierdaagse te kunnen organiseren en de tijd die nog over was tot het daadwerkelijke evenement was kort, maar vooralsnog niet onoverkomelijk, de vergunningsaanvraag is dan ook in korte tijd gedaan en alles leek goed te komen, echter de eisen, verbonden aan het verkrijgen van de vergunning cq de eisen die gesteld worden aan de organisatie zijn/waren op korte termijn niet te realiseren.

Uiteindelijk is dan ook het besluit genomen om voor dit jaar geen avondvierdaagse te organiseren en wordt het vizier gericht op de avondvierdaagse van 2023.