bruine bonensoep tocht digitaal

BRUINE BONENSOEPTOCHT 6 FEBRUARI DIGITAAL

Beste wandelaar,

Onze bruine bonensoeptocht stond oorspronkelijk gepland voor 17 oktober jl. Deze kon door de corona maatregelen niet doorgaan en is verplaatst naar 6 februari 2021, bewust een aantal maanden verder omdat we dachten en hoopten dat het virus dan dusdanig onder controle zou zijn dat we de tocht op de normale wijze konden organiseren. Helaas is dat nog steeds niet zo maar na de recente successen van onze digitale kersttocht in Alblasserdam en de koek en zopie tocht in Giessenburg gaan we ook de bruine bonensoeptocht in Lexmond digitaal plaats laten vinden.

De tocht zal worden gehouden op 6 februari aanstaande.

Ondanks alle corona maatregelen zien wij namelijk dat het organiseren van een wandeltocht in digitale vorm, met inachtneming van de coronaprotocollen gelukkig nog steeds verantwoord kan, en daarnaast zijn wij nog steeds van mening dat wandelen alleen of samen, en op 1.5 meter afstand moet kunnen en juist op een positieve manier bijdraagt aan gezondheid en welzijn.

Om die reden bieden we de bruine bonensoeptocht op aangepaste wijze aan.

Voor de bruine bonensoeptocht hebben we dan geen aanmeldpunt of specifieke startlocatie. Na inschrijving op https://www.wandel.nl/…/evenement/bruinebonensoeptocht.htm ontvang je een bevestigingsmail met een link waar je de routes kunt downloaden, evenals een GPX bestand van de route. De route zelf is niet bepijld maar de routebeschrijving is duidelijk en compleet, en wij bieden een mooie route, met keuze afstanden van 10, 15 of 25 km door mooie delen van de Alblasserwaard.

Om de deelnemers zo veel mogelijk verspreid te laten lopen kun je zelf je starttijd kiezen op 6 februari en we hanteren een limiet van 200 deelnemers. Er zijn al deelnemers die zich voor 17 oktober hadden ingeschreven en hun inschrijving hebben laten staan. Er kunnen dus nog ongeveer 90 deelnemers inschrijven, vol=vol!

Op deze dag kan je op de route in de tuin/boomgaard bij B&B de Fruithof aanlopen en krijg je daar een beker bruine bonensoep tegen inlevering van je startbewijs (uitgeprint of tonen via je smartphone). Hier kan je ook je wandelboekje laten stempelen en een plaatje krijgen en indien nodig gebruik maken van het toilet.

Wij hopen uiteraard van harte dat je gezond komt wandelen!

Samen maken we wandelen mogelijk, maar hou je wel aan de regels! Houdt zeker ook bij de stop voldoende afstand, alleen met jouw medewerking zijn wij in staat om onze tochten op deze manier aan te bieden.

Uitgebreide informatie over de wandeltocht kun je lezen via de inschrijflink onder extra informatie.