Speculaas tocht

Af en toe een buitje, maar overwegend mooi najaarsweer, onder deze omstandigheden hebben zo’n 220 wandelaars deelgenomen aan onze Speculaastocht vanuit Maasdam.

Ondanks dat voor een doorloopevenement (waaronder ook wandeltochten vallen) geen corona QR code nodig is hebben wij besloten dit toch wel toe te passen. De QR code is niet nodig als je vanaf buiten vertrekt, maar wij weten uit ervaring dat veel wandelaars toch graag een bakkie doen voor de start en ook nog graag even naar het toilet gaan. Vandaar dat wij onze start gewoon hebben ingericht in de sportkantine opdat deze faciliteiten geboden konden worden.

Voor diegenen die geen geldige QR code zouden hebben zou de start ook gewoon mogelijk zijn, die wandelaars zouden buiten de inschrijving moeten doen en de route moeten krijgen, en dit was bij ons allemaal mogelijk.

Gelukkig was het niet nodig, iedereen had een geldige code en zonder problemen kon iedereen dan ook naar binnen. Er was volop begrip en er is daarbij geen enkele negatieve reactie gekomen, sterker nog, we zijn eerder gecomplimenteerd dat wij op alle manieren het wandelen mogelijk maken.

Zo zijn we toch weer een ervaring rijker en weten we dat we ook dit aankunnen en zo kunnen we blijven werken aan het organiseren van wandeltochten binnen de coronakaders en de opgelegde vergunningseisen vanuit de gemeente.

De tocht zelf is uitstekend verlopen en we hebben weer veel reacties van wandelaars mogen ontvangen(mondeling, via de mail of onze facebookpagina) met louter alleen maar positieve bemerkingen op de route, de bepijling en de verzorging.

Wij maken wandelen mogelijk, dat doen wij met plezier en enthousiasme, en we zijn uiteraard zeer blij met al deze positieve opmerkingen… daar doen we het graag voor!