Speculaastocht 21 november gaat vooralsnog door!

Dordrecht 5 november 2020

Speculaastocht 21 november gaat vooralsnog door met aanpassingen

Beste wandelaar, de tocht van 21 november in Maasdam gaat op basis van de huidige regels vooralsnog door, een verdere aanscherping van de regels of een totale Lock down kan uiteraard nog consequenties hebben maar we zijn hoopvol dat dit niet het geval zal zijn.

Uiteraard hebben wij over het houden van deze tocht contact gehad met de gemeente en veiligheidsregio, en daar zijn geen bezwaren tegen het houden van een wandeltocht, ook omdat wandelen als laagdrempelige vorm van bewegen bijdraagt aan vitaliteit en goed is voor het geestelijk welzijnen, en bij wandeltochten de corona maatregelen goed in acht te nemen zijn.

Tot zover positief, maar toch zal er wel een aantal elementen van de tocht moeten worden aangepast om risico van samenscholing van te grote groepen te voorkomen.

De tocht

1.Wij werken met tijdsloten om spreiding bij de start zoveel mogelijk te garanderen, bij inschrijven kunt u een tijdslot aangeven, houdt u hier ook aan! Verder hebben we uiteraard geen startlocatie zoals u gewend bent maar wordt er gestart direct vanaf het parkeerterrein, daar zal een startpunt worden ingericht.

1. Bij de start ontvangt u de route beschrijving, de route is op deze dag zoals altijd bepijld
  2. alle horeca en sportvoorzieningen zijn gesloten, wij bieden zelf ook beperkte service, voor alle afstanden is een post ingericht ( met toilet) maar zonder zitplaatsen, hier kunt u koffie/thee/fris kopen ( To Go)* en krijgt u een speculaas koek, voor de 25 km route is nog een extra water/ranja post (zonder toilet)
    Houdt bij alle posten rekening met de afstand/ groepsgrootte, de landelijke coronaregels gelden ook hier!
    (* To Go, gelieve met consumptie door te lopen en onderweg op te drinken, wij hangen verderop het parcours vuilzakken voor de lege bekers/blikjes)
  3. U loopt alleen of maximaal met 2 personen bij elkaar. grotere groepen zijn niet toegestaan
  4. Wilt u de tocht liever op een later en rustiger moment lopen, dan kunnen wij U, op uw verzoek, na inschrijving de routebeschrijving toesturen ( verzending vindt plaats vanaf 21 november). U kunt dan zelf op een willekeurige dag ná 21 november de tocht lopen. Als u de tocht later loopt houdt er dan wel rekening mee dat er niet is gepijld en dat er geen posten onderweg zijn. De routebeschrijving is zeer uitgebreid en de tocht is zonder bepijling op basis van de beschrijving goed te volgen.
  5. alle regels vindt u bij onze voorwaarden. bij het online inschrijven kunt u deze inzien, of u kunt ze op deze site inzien

Samen maken we wandelen mogelijk, maar houdt u wel aan de regels

Het bestuur stichting Wandelsport Dordrecht e.o