Evenement details:

Koek en Zopie tocht

00:00Giessenburg, Giessenhal sportplein 2B 3381LL

Kenmerken

Deze wandeltocht gaat grotendeels door verhard gebied
    Deze wandeltocht is geschikt voor nordic walkers

Afstanden en tijden

De recente maatregelen vanwege de corona hebben ook voor deze tocht weer de nodige aanpassingen gevraagd

1. we limiteren het aantal deelnemers ( voor deze tocht is dat 300 deelnemers)
    2. inschrijving voor de tocht kan alleen online

Koek en Zopietocht 16 januari digitaal,

Beste wandelaar,

Met onze speculaastocht van 21 november jl. in Maasdam en onze “digitale” kersttocht in Alblasserdam van 12 t/m 19 december jl. hebben we mogen constateren dat het organiseren van een wandeltocht, met inachtneming van de coronaprotocollen gelukkig nog steeds verantwoord kan.

Ook de wandelaars verdienen een compliment, een ieder houdt zich keurig aan de 1,5 meter afstand en de toegestane groepsgrootte.

Wij zijn dan ook nog steeds van mening dat wandelen in kleine groepjes en op 1.5 meter afstand moet kunnen en juist op een positieve manier bijdraagt aan gezondheid en welzijn.

De Koek en Zopie tocht gaan we dan ook weer op een aangepaste manier aanbieden want we willen wandelen mogelijk houden.

Voor de koek en Zopietocht hebben we dan geen aanmeldpunt of specifieke startlocatie, je kunt de routebeschrijving na inschrijving downloaden, evenals een GPX bestand van de route. De route zelf is niet bepijld maar de routebeschrijving is duidelijk en compleet, en wij bieden een mooie route, met keuze afstanden van 10, 15 of 25 km door mooie delen van de Alblasserwaard,

Om spreiding van het aantal deelnemers zoveel als mogelijk te kunnen borgen is de tocht te lopen op een zelf te kiezen datum en tijdstip in de periode van 16 t/m 23 januari.

In deze periode kunt u op de route (let op, alleen tijdens openingstijden van het restaurant)  bij Kathy’s restaurant aanlopen en krijg je daar koffie met een koek tegen inlevering van je startbewijs. Hier kan je ook je wandelboekje laten stempelen en een plaatje krijgen en indien nodig gebruik maken van het toilet.

Kort samengevat:

-voor je inschrijving ontvang je een link om de routebeschrijving en een GPX bestand te kunnen downloaden.

-bij de stop bij Kathy’s restaurant krijg je tegen inlevering van uw inschrijfbewijs gratis koffie en een koek. (uiteraard koffie-to-go)

-toiletvoorziening bij Kathy’s restaurant.

-wandelboekjes worden gestempeld en je ontvangt een plaatje.

-eventueel bestelde medaille wordt hier uitgeleverd.

Wij hopen uiteraard van harte dat je gezond komt wandelen!

Samen maken we wandelen mogelijk, maar houdt u wel aan de regels

Inschrijven via wandel.nl, aantal deelnemers is wel gelimiteerd dus vol is vol!

n.b. op zaterdag 16 januari is Kathy’s al vanaf 09.30 uur geopend

De post is voor de 25 km (werkelijk afstand ca 24,5) op circa 13,5 km, voor de 15 km (werkelijke afstand ca 16,2) op ca 10 km afstand, en voor de 10 km (werkelijke afstand 10,82) op ca 5,5 km

LET OP! de route van de 15 en 25 km heeft als start het sportplein 2B, 331LL in Giessenburg, de route van de 10 km start bij de Maranatha kerk, Peursumseweg 15 3381 KT in Giessenburg

Er is een routebeschrijving beschikbaar