Evenement details:

Zuurkooltocht

08,30Parkeerterrein vv EBOH, Schenkeldijk 1, 3328 LA Dordrecht

Kenmerken

Deze wandeltocht gaat grotendeels door verhard gebied
    Deze wandeltocht is geschikt voor nordic walkers

Afstanden en tijden

Door de coronauitbraak die we hebben gekend, en preventief de daaruit voortvloeiende protocollen om wandelen verantwoord en passend binnen de 1,5 mtr samenleving weer te kunnen laten plaatsvinden hebben ook wij moeten besluiten onze werkwijze aan te passen.

inschrijving voor de tocht kan alleen online ( via wandel.nl) vol =vol. Inschrijving ter plaatste is niet mogelijk
    (inschrijven groepen is online niet mogelijk, groepen kunnen contact opnemen met cobi den boer 0184-683532 ,
    mobiel 06 11224428, of met Theo van der Ham 06-20179483)

Zuurkooltocht 27 februari en 6 maart digitaal

Beste wandelaar,

Met onze voorgaande tochten hebben we laten zien dat het digitaal organiseren hiervan prima en coronaproof kan. Wandelen draagt bij aan de gezondheid en welzijn en we zijn blij dat we dat op de “digitale manier” mogelijk kunnen maken.

Ook onze zuurkooltocht organiseren we dus digitaal!

Omdat de belangstelling voor de zuurkooltocht altijd erg groot is willen we meer wandelaars de mogelijkheid geven om verantwoord te wandelen, daarom zullen we de inschrijving voor deze tocht verspreiden over 2 datums, 27 februari en 6 maart.

Voor beide datums hanteren we een limiet van 300 deelnemers zodat uiteindelijk 600 wandelaars mee kunnen wandelen, vol=vol!

Je schrijft jezelf dus in voor 27 februari of voor 6 maart en komt ook op de gekozen datum wandelen. Als je liever op zondag of een doordeweekse dag wandelt om drukte te vermijden is dat uiteraard ook mogelijk. Tussen 27 februari en 6 maart is de koffie to go post geopend. Buiten dit tijdsvak kan je uiteraard ook de route wandelen, alleen is er dan onderweg geen rustpost.

Voor de zuurkooltocht hebben we geen aanmeldpunt of specifieke start-locatie.
    Na inschrijving op https://www.wandel.nl/wandelagenda/evenement/zuurkooltocht.htm  ontvang je een bevestigingsmail met een link waar je de routes kunt downloaden, evenals een GPX bestand van de route. De route zelf is niet bepijld maar de routebeschrijving is duidelijk en compleet, en wij bieden een mooie route, met keuze afstanden van 5, 10, 15, 25 of 35 km door mooie delen in de Dordtse buitenwijken en groengebieden.

Hoewel de naam zuurkooltocht verbonden is aan het broodje worst met zuurkool wat we normaal aanbieden, zien wij voor dit jaar helaas geen mogelijkheid( de coronamaatregelen) om dit verantwoord aan te bieden. De zuurkool laten we dus in het vat voor volgend jaar!

Voor deze tocht kun je op de route (van 27 februari tot en met 6 maart en alleen tijdens openingstijden) bij Het Tuinhuis aanlopen en daar krijg je koffie met een koek (i.p.v. broodje zuurkool met worst) tegen inlevering van je startbewijs. Hier kan je ook je wandelboekje laten stempelen en een plaatje krijgen, daarnaast kun je de eventueel bestelde medaille afhalen en is ook gebruik van het toilet mogelijk.

Daarnaast hebben we voor zaterdag 27 februari, woensdag 3 maart en zaterdag 6 maart voor de langere afstanden (25 en 35 km) nog een koffie-to-go post kunnen regelen bij de Volière in Dordrecht (openingstijden vindt u op de routebeschrijving).

Kort samengevat:

-voor je inschrijving ontvang je een link om de routebeschrijving en een GPX bestand te kunnen downloaden.

-bij de stop bij Het Tuinhuis krijg je tegen inlevering van je inschrijfbewijs gratis koffie en een koek.
    (uiteraard koffie-to-go),

toiletvoorziening bij het tuinhuis. Op last van de veiligheidsregio is de toiletvoorziening niet toegestaan!

-wandelboekjes worden gestempeld en je ontvangt een plaatje.

-eventueel bestelde medaille wordt hier uitgeleverd.

-voor de langere afstanden is er op 27 februari, 3 maart en 6 maart een koffie-to-go post met toiletvoorziening bij de Volière

Wij hopen uiteraard van harte dat je gezond komt wandelen!

Samen maken we wandelen mogelijk, maar houdt je wel aan de regels, wandel alleen of samen.

n.b. op zaterdag 27 februari en zaterdag 6 maart is het tuinhuis al vanaf 09.15 uur geopend

Er zijn koffie -to-go posten
    Er is een routebeschrijving beschikbaar
    Alle deelnemers krijgen onderweg bij één van deposten koffie met koek aangeboden