Kersttocht 2021

Bus
Auto
Omschrijving van de tocht
Het is bijna weer Kerst, wat een heerlijke tijd toch, de geur van dennenbomen, knisperende vuurkorven, warme chocomel, maar vooral ook tijd voor elkaar.
Ook in deze tijd is het natuurlijk nog heerlijk om een wandeltocht te maken, en daarvoor organiseren wij onze kersttocht vanuit Alblasserdam.

Alblasserdam, met zijn pittoreske dorpskern en prachtige buitengebieden in de Alblasserwaard, is een ideaal gebied om te wandelen. Wij hebben mooie routes uitgezet van 5, 10, 15 en 25 km die de moeite weer waard zijn. De route van de 15 en 25 km geeft ook weer een prachtige kijk op de molens van Kinderdijk.

Alle afstanden komen op de rustpost bij Antilope Outdoor in Alblasserdam waar u een koek wordt aangeboden, de route van de 25 km heeft daarnaast nog een rustpunt (op circa 11 km) bij café de Klok in Kinderdijk. Het café is vanaf 10.30 uur geopend. Als wij bij de wandelaars de coronacheck doen bij het aanmelden (scannen QR-code) krijgt u een polsbandje waarmee u direct daar naar binnen kan. Apart scannen is daar dan niet meer nodig.
Wandelt u onze kersttocht op een andere dag, dan moet er wel een geldige QR-code getoond worden.
Het is dus, een heerlijke tocht om te lopen.
De routebeschrijving die u bij de start ontvangt is duidelijk en compleet en uiteraard is de route bepijld op 11 december.

Online inschrijven heeft onze voorkeur, maar ter plaatse inschrijven is ook mogelijk. De online inschrijving gaat 1 december vanaf 12:00 uur open en duurt tot en met 11 december 11:00 uur.

Extra informatie

De regels nu zijn dat je voor het betreden van de startlocatie een geldige corona QR code nodig hebt, en wij verwachten dat dat op 11 december nog steeds nodig is, maar heb je die niet, geen probleem, wij zorgen ervoor dat je ook buiten kan starten. Uiteraard geld deze geldige QR code ook voor de horeca punten onderweg als je daar wilt rusten.

Overigens: als je online inschrijft worden de routebeschrijvingen, plattegronden en GPX bestanden van de routes via download beschikbaar, je kunt dan eventueel op eigen gelegenheid (vroeger starten of op een andere dag) de tocht lopen, maar let wel; de bepijling en rustfaciliteiten zijn alleen gedurende de reguliere starttijden aanwezig.

© Copyright 2022 Stichting Wandelsport Dordrecht - mogelijk gemaakt door In Dordrecht Websites
Messenger icon
Send message via your Messenger App