Nationale Sportweek Dordrecht/Fred van de Polwandeltocht

Hele dag

FC Dordrecht

Categorieën

Dordrecht, gaststad voor de nationale sportweek!

De Fred van de Poltocht is verbonden aan deze tocht ter nagedachtenis aan onze Erevoorzitter en pionier voor de wandelsport, Fred van de Pol.

De routes zijn toegankelijk voor iedereen, ook voor rolstoelgebruikers. Voor wandelaars die cultuur én sportief bezig zijn willen combineren, of gewoon lekker willen wandelen in een mooie omgeving.
Van de routes is een uitgebreide routebeschrijving en onderweg is deze ook met pijlen te volgen. Er kan worden gekozen uit de afstanden: 5, 10, 15 en 25 kilometer.

De wandelafstanden 10, 15 en 25 km gaan voor een deel door de oude binnenstad met haar havens en bezienswaardigheden. Daarnaast gaat de route via de bijzondere architectonische- en technische Prins Clausbrug de verbinding zoeken met de nieuwe wijk de Stadswerven. Ook parken ontbreken niet in het traject. De route van de 5 km is ook heel gevarieerd maar bereikt niet de oude binnenstad.

Op de start/finish locatie en op de rustplaats(en) wordt gezorgd voor divers entertainment, de sportweek is tenslotte ook een feestje! Tevens worden aan de wandelaars diverse versnaperingen aangeboden tijdens de tocht. Na het volbrengen van de tocht ontvangt men ook nog een prachtige medaille!
En het mooiste van dit alles, deelname is gratis!! We kunnen echter maximaal 1.000 wandelaars toelaten dus wees er snel bij, vol=echt vol!

Dankzij financiële steun van de afdeling sport Gemeente Dordrecht en een bijdrage uit de voucherregeling team sportservice van de provincie Zuid-Holland kunnen wij dit voor de deelnemers kosteloos houden, en daar zijn we natuurlijk erg blij mee!

Afstanden & starttijden
05 kilometer 9:00-11:30 uur
10 kilometer 9:00-11:30 uur
15 kilometer 8:30-10:30 uur
25 kilometer 8:00-10:00 uur
Bus
Auto
Bepijld
Verhard
Rust
Routebeschrijving
EHBO
Voorinschrijving
Beloning
Medaille

De start van de wandeltocht is bij FC Dordrecht, aan de Reeweg Oost (ruime parkeergelegenheid voor auto en fiets, bushalte openbaar vervoer op 300 meter afstand (bus 5 richting Stadspolders, halte Halma Heiraplein. Vanaf de bushalte is gepijld naar de start.

Reserveringen

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor deze wandeltocht.

© Copyright 2022 Stichting Wandelsport Dordrecht - mogelijk gemaakt door In Dordrecht Websites
Messenger icon
Send message via your Messenger App