winterserie tocht onder coronaprotocol goed verlopen

pff  pff,  wat was dat spannend, zo’n eerste wandeltocht weer laten plaatsvinden onder het coronaprotocol

het was geweldig en meer dan waard om te herhalen, bijna 200 deelnemers, grotendeels via online inschrijven, een absolute voorwaarde om onder dergelijke protocollen een tocht te kunnen organiseren, maar deels ook door wandelverenigingen die zich als groep hebben aangemeld, en vooraf de deelnemerslijst hebben overlegd.

Uiteraard snappen wij dat er bewust nog wandelaars zijn die dergelijke wandel “evenementen” nog niet willen lopen om elk risico uit te sluiten, maar de wandelaars die wel hebben gelopen waren in ieder geval vol lof over het feit dat het weer kon, over de organisatie, over de route en de bepijling,  en  ik denk dat we aangetoond hebben dat het zeer goed mogelijk is om, met inachtneming van alle regels en richtlijnen, toch een tocht te kunnen organiseren.

Daarnaast is wandelen natuurlijk goed voor lichaam en geest en zoals deze week ook via veel kanalen aangestipt is, is  bewegen goed voor het opbouwen van weerstand en wordt een half uur wandelen per dag zelfs aanbevolen,  in dat licht vinden wij dat een dergelijke wandeltocht bijdraagt en prima aansluit bij deze gezondheids-adviezen.

maar los van dat, als ik dan na een dag van veel complimenten in mijn stoel lig weg te dommelen dan denk ik…. daar doen we het voor, de dankbaarheid van de wandelaar is voor ons de motivatie om door te gaan